بررسی وجوه اشتراک و افتراق نمایشنامۀ اهل الکهف توفیق الحکیم و داستان قرآنی اصحاب کهف براساس تفاسیر
نویسنده
چکیده مقاله:
این مقاله چکیده ندارد
منابع مشابه
بررسی وجوه اشتراک و افتراق نمایشنامهی «أهل الکهف» اثر «توفیق الحکیم» و داستان قرآنی اصحاب کهف بر اساس تفاسیر
دوفصلنامهی پژوهشهای قرآنی در ادبیات، دانشگاه لرستان سال اول، شمارهی دوم، پاییز و زمستان 1393 هـ.ش/2014م صفحات 133- 154 بررسی وجوه اشتراک و افتراق نمایشنامهی «أهل الکهف» اثر «توفیق الحکیم» و داستان قرآنی اصحاب کهف بر اساس تفاسیر وصال میمندی[1] فاطمه جمشیدی[2] چکیده مفاهیم سعادت بخش قرآنکریم، همواره دغدغهی ذهن روشنفکران و ادیبان مسلمان بوده و بسیاری از آنان سعی کرده...
متن کاملجلوه های مکالمه گرایی در «اهل الکهف» اثر توفیق الحکیم
چکیده ادبیات، شکلی از ارتباط بوده و هر اثر ادبی با آثار پیش و پس از خود در ارتباط گفت و شنودی است که به آن گفت وگو یا مکالمه گویند. در گفت وگو و مکالمه، همواره نیاز به شخص دومی است تا اولین صدا ایجاد شود و صدای دوم، پاسخ به آن صداست؛ بدین ترتیب، در کنار مکالمه گرایی یک اثر، صداهای مختلف نیز از آن اثر شنیده می شود. مقاله ی حاضر، بر آن است تا امکانات گفت وگویی (مکالمه گرایی) را در آثار توفیق الحک...
متن کاملبررسی برخی وجوه اشتراک و افتراق داستان های کوتاه صادق چوبک و ادگار آلنپو
صادق چوبک از جمله بنیانگذارانِ داستان کوتاه در ایران است. نقش ادگار آلنپو نیز به عنوان بنیانگذار اصول و مبانی ساختاری داستان کوتاه در جهان انکارناپذیر است. چوبک نخستین کسی بود که شعر مشهور «غراب» از آلنپو را ترجمه کرد.در مقالۀ حاضر، برخی وجوه شباهت و تفاوت درونمایه و ساختار داستان های کوتاه دو نویسنده بررسی شده است. نتایج نشان داده است که صادق چوبک، همانند صادق هدایت، از آلنپو تأثیر گرفته است...
متن کاملبررسی برخی وجوه اشتراک و افتراق داستان های کوتاه صادق چوبک و ادگار آلنپو
صادق چوبک از جمله بنیانگذارانِ داستان کوتاه در ایران است. نقش ادگار آلنپو نیز به عنوان بنیانگذار اصول و مبانی ساختاری داستان کوتاه در جهان انکارناپذیر است. چوبک نخستین کسی بود که شعر مشهور «غراب» از آلنپو را ترجمه کرد.در مقالۀ حاضر، برخی وجوه شباهت و تفاوت درونمایه و ساختار داستان های کوتاه دو نویسنده بررسی شده است. نتایج نشان داده است که صادق چوبک، همانند صادق هدایت، از آلنپو تأثیر گرفته است...
متن کاملبررسی وجوه اشتراک و افتراق پارچههای عصر صفوی و عثمانی
آثار هنری همواره منعکسکنندۀ آراء هنرمندان بودهاند. در این میان، پارچهبافی صفوی در قرن10 تا اواسط 12ه.ق. و نیز پارچهبافی عثمانی در همسایگی ایران، در همین اثنای تاریخی، دارای گسترۀ وسیعی از نقش، رنگ، بافت و با ترکیببندیهای خاص بوده و حائز اهمیت بسیاری هستند. چهار نوع سبک بافت پارچۀ صفوی و پنج نوع سبک در دورۀ عثمانی رواج داشت. این پژوهش با هدف بررسی تطبیقی شاخصهای مذکور روی پارچههای ایران ...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
عنوان ژورنال
دوره 7 شماره 2
صفحات 33- 46
تاریخ انتشار 2023-03
با دنبال کردن یک ژورنال هنگامی که شماره جدید این ژورنال منتشر می شود به شما از طریق ایمیل اطلاع داده می شود.
کلمات کلیدی برای این مقاله ارائه نشده است
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023